Sunday, 13 May 2012

Ibu..Ibu..Engkaulah Ratu hatiku...


Selamat malam semua..malam ni xdek ape sgt nak share nyer..tapi ade satu yg menarik sikit la nak kongsi.
Korang mesty da tau en,13 Mei , adalah Hari Ibu .  Berapa ramaikah yang ucap kat ibu, " Selamat Hari Ibu"??
Sejujurnye,Puteri x ucap . Jahat ke?Anak yg x baik ke??hhmmm, itu tafsiran masing2 .

Just ape yang Puteri tau , Hari Ibu ,HARAM disambut .ehh,,'Kenape lak Haram?hari ibu tu kan?kite sbgai anak,msty la smbut,," . Ahaa,,sape kah yang berkata bgitu??adakan Anda?Abu,Atin,Lina,Shira,Wani??korang kate cam tu ke??tamo,tamo ..hehe..

Baru2 ni pon,xdek la baru sgt..Ustaz Azhar Idrus ada pesan lam ceramahnye,beliau ade b'kata ,

'‎"Haram sambut Hari ibu.Tiada Istilah hari Ibu dalam kamus hidup kita,
kerana kita perlu sentiasa menghargainya .....
Ibu seharusnya dihargai setiap waktu,detik dan saat... 
Biar pun tubuhnya dimamah bumi,tapi kita akan tetap menghargainya...
Dulu,kini dan selamanya.....

" Nabi ajar ibu dikenang setiap hari bukannya setahun sekali. "




So,dah tau kan?? Jadinye,kite same2 la ubah balik persepsi tntg hukum ni ok?
Bukan menghalang dari kita nak buat baik thadap ibu kita . Tapi,kita msti ingat, setiap hari tak semena2 kita dah buat baik pada ibu mahupun ayah kita . Bukan takat stiap hari,tapi stiap waktu solat , n dalam  segala doa kita,kita akan sertakan doa kepada ibubapa kita.
Tidakkah itu sudah berbaloi??fikirkan lah...

Ehh,,nape lak berubah tulisan ni??takpe2,,korang still paham kan?hehe..

Haa..nak share satu lagi nih ..Tadi tak semena2 muka Puteri n ummi kene tepek kat satu blog ni . Atas satu segmen Sayangilah Ibu Anda Sementara Dia masih Ada..Malu jugak nak bg korg tgk,tapi niat di hati ni nak share intipati yg ade dalam pengisian ni..so,jgn niat nak tgk gambaq ja..tapi baca n hayati ape yg admin tu sampaikan..hehe..*malu2,,(sempat agi malunye)


Oke,,cukup takat ni...lenguh plak jari ni..hehe..oke..Akhir kata,Kaklong sayangggg Ummi!=)


sayu bile teringat ibu tetap bersabar dgn kerenah anak2nya..=(
Comments
7 Comments

7 comments:

Leen Princess... said...

i like ur entry..wah ptri cne dy blh amek gmbr awk..femes awk..hehhe..btw,,i like to read ur entri..keep on ur writing..dont give up frenz..insyaAllah sya akn jadi pembca setia awk..

Puteri_ika said...

@Leen Princess...
hehhe...ntahla gone..ade cerita sebaliknyer..hehe..ye,,tq atas support awak...sy pon akan trus skong awk gak..=)

kyLa shakiLa said...

@Wah!! Da jadi blogger tegar ni.. gud luck dear..

Puteri_ika said...

hehhe...tq kak..=)

kyLa shakiLa said...

Wlcm dear.. ツ.. akak de blog pn x aktif .. busy la... tunggu 1 ari nanti, akak wt bisnes skali.. haha

Puteri_ika said...

huuhuh..buat blogshop..promote butik..hehehhe

kyLa shakiLa said...

Ha, betul 2.. butik sendirikan.. haha. Insyallah 1 ari nanti jd knyataan.. ツ