Thursday 5 April 2012

Ya ALLAH>>SELAMATKANLAH ARWAH..




hmm..tak tau nak cakap macam mana..sbb tulah kita yang ada fb,twitter,mahupon blog,
wajib ingat.jgn terlalu asyik mengupload gambar2 yang mendatangkan fitnah.
cth : gambar yang x menutup aurat.
kat sini,saya nak share satu cerita tentang seorang gadis.
Saya agak,semua dah tau tntg berita ni kan?
tentang seorang gadis belasan tahun,allahyarhamah Farrahin.
kat sini,x bermaksud langsung nak aibkan arwah ye.
cuma sbg peringatan pada semua n diri sendiri.
kita yang masih hidup,msti hati2 dan selalu beringat.
skrg,dah terlalu ramai yang meninggal dunia sblum bertaubat.ya allah..
nauzubillahiminzalik.=(
oke,yang mana ada fb,serta lain2 tu,kompem2 ade sstgh dr kita,pasword adalah rahsia.
tol x?
ye,,saya sndiri pon mcm tu.
tp..sedar x kita yang mana selagi gambar2 tersebut terus terusan dilihat oleh lelaki ajnabi,
adakah jenazah kita/org lain akan aman?
terseksa dik akak oii..
cube kite renungkan,penting sgt ke kita nak tunjuk gambar2 tersebut pada sume org?
ye..mmg kita skdr mahu upload ataupon bkgsi saje2 je en?tp,sedar x sedar,bila ajal menjemput kita,adakah gambar tu akan selamatkan kita??
tidakk..
jadinye,cukuplah skdr ni je saya nak hurai(mcm motivator x?hehe)
saya x pandai berkata2,segala yang baik hanyalah dr ALLAH.
sesungguhnya kita sume ni hanya HAMBANYA yg menumpang hanya skdr SEMENTARA shja..
moga ALLAH meredhai peringatan ini..renung2kan dan selamat beramal.=)

p/s:info lanjut,sila ke SINI--wajib bace ek!--
Sebar2kan.semoga Allah merahmati kalian semua.=)

Comments
0 Comments

No comments: