Sunday, 3 February 2013

Rindu Sangat...


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhamdulillah .pagi tadi jam 9.30 pergi melawat pusara arwah wan.rindu sangat rasanya . rasa nak menjerit ,"kaklong rindu sgt kat wan "..=_=


Paksu ,maksu ,tok(nenek) dan imran (sepupu) .Berbekalkan Yaasin ,kami melangkah ke tanah perkuburan di mana wan disemadikan .
Damai ,tenang sangat suasana . Makin menyentuh jiwa yang kosong ni .Ya Allah ! Aku rindu ..=(..

Ku bacakan Yaasin ,ku hayati satu per satu ayat di dalam tu .Makin dihayati ,makin membuak2 persaan rindu tu .Air mata hampir jatuh ,tapi ku tahan jugak . Demi tok ...kalau tok nampak k.long menangis , tok ? mesti lagi terasa rindu tu kan ..nangis dalam hati je =_=

Hijau . warna kegemaran wan ...

Kami anak beranak bersihkan kawasan kubur wan . kalau boleh ,tak nak lah sampai tak terurus ..selagi kami hidup ,Insyaallah kami akan terus melawat pusara wan tu ..



kalau bawak mamat nakal comel ni ke situ ,memang habis la dia teliti .kalau tengah2 orang bersihkan tu ,ada lah dia cakap ,' dah2 ,biar abang buat .abang kuat je ' ..hai..nak jugak dia ye,,hehe

Tadi imran cakap ,'kita kena bersihkan betul2 , wan dah takdek .' 
hmm...budak kecik macam tu pun dah ada perasaan mcm tu ..apa lagi kita yang dah bertahun2 hidup dgn arwah ...



Rindu ..Al-fatihah....





Comments
2 Comments

2 comments:

Yumida Huda said...

al-fatihah..moga arwah ditempatkan bersama org2 beriman
follow sini..jemput ke blog

Puteri_ika said...

terima kasih Yumida Huda...terasa kehilangan nya ..semua sygkan nya..moga tergolong dikalangan ahli syurga =)