Saturday 2 February 2013

Alhamdulillah ..selera sikit =)


Bismillahirrahmanirrahim ...

Wah3 ...dekat sebulan tak menghupdate belog tercinta tersayang ambe ni ...Naik semak + tak terurus dah ek kau jah ..tapi takpe takpe ..i will save you sayangs .sangat sangat rindu nak blogwalking dan exercise jari sambil sambil tajamkan skill menaip .cecece. Selain tu ,perasan tak ada suara zikir dalam ni ?haa...ni hadiah untuk korang yer..knp hadiah ? yelaa..hadiah la ..semoga korang dgr zikir ni ,sambil sambil ringan mulut berzikir sama ,bukan ke dapat PAHALA ? ^_^

Meh nak start story mory ..meh meh meh ....
Last week , baru je .baru je habis exam mid-term ..3 hari je . 3 hari je pon ,tapi ...


bukan gambaq sebenar 

dapat bayangkan tak keadaan buku2 mcm mana ?hehe..toksah nak habaq la lagu mana dah .atas katil bertimbun buku .bukankah itu lah tempat kita berfoya-foya a.k.a tidoq bila bosan ? hehe..tapi saya menggunakan ruang yang ada dengan sebaiknya =.=


kan bagus kalau kat matrik ade meja mcm ni .gamaknye tak keluar bilik dah gini!


tapi kalian semua harus lah sedar bahawa nak tak nak kita kena jugak study . tapi bukan untuk exam je tau .niat lah apa yang kita belajar tu ,kalau boleh ,nak dibawa ke masa hadapan jugak .(statement orang pernah menyesal) . so ,nawaitu lillahitaala ek ..


satu tips saya nak bagi bila rasa mcm tak yakin ,tak confident ,tak sure ,(same je maksudnye tu) ,amalkan apa yang saya Listkan kat bawah ni :


# Bangun sebelum subuh , mandi , paling kurang ,cuba gagahkan diri buatlah solat sunat paling kurang,paling malas ,2 rakaat .itu lah cukup berbaloi jugak tu .

#Jangan tidur lepas SUBUH ! cuba tau .saya pun tengah cuba ISTIQAMAH skrg ni .

# Lepas solat subuh ,baca Yaasin @ Ma'thurat . hati korang COMFIRM akan tenang .percayalah ...'kata Dato' Siti '..

# Kalau ada masa , sebelum keluar dari bilik nak pergi exam , tuan puan dirikanlah solat DHUHA + solat HAJAT . dan kalau boleh ,kekalkan berwuduk ek . tapi kalau dah terkentut tu ,takpelah .tak kan nak pi amik wuduk waktu jawab exam kot .^_^

****** Banyak ke ?? tak kan ? susah ke ? tak kan ....huhu...Jangan rasa terbeban ..sebelum rasa terbeban tu ,niat lah dulu dalam hati ,"aku buat semua ni bukan semata-mata untuk exam jer ,tapi aku tahu ,amal ibadatku masih kurang ...waktu ni lah aku boleh rapat dgn Engkau ,Ya ALLAH .."

Boleh dapat and take note tak apa saya sampaikan tu ....saya pun ,mule2 , rasa malas je ..sbb nye nak baca buku lagi ,nak buat semua ni lagi ..tapi kan ,kalau kita IKHLAS , YAKIN , ...percayalah .semua perasaan MALAS tu ,hilang belaker ..ambe dop tipu nim (awat tukaq loghat nih) ..haa..


Oke ,dah bulih faham kan ape ambe maksudkan ,so ,moh lah ramai2 ISTIQAMAH dalam perubahan ni ..INSYAALLAH ,kejayaan milik anda ...





Comments
0 Comments

No comments: