Saturday, 30 June 2012

Kena Belajar Hormat Orang..






Hidup ni sememangnyer bukan hanya tujuan nak bersuka ria mcm kat funfair ..


tapi kita mesti ada matlamat kan ..mcm saya ,matlamat saya masuk KMPh ni ,ada dua . Satu , nak belajar sungguh2 sampai saya dapat buktikan pada orang lain yang saya ni boleh .Dua , nak pastikan ummi dan abah tersenyum n menangis kegembiraan atas kejayaan saya nanti .Insyaallah ..



Oke , kat sini bukan nak  'brainwash' otak2 korang sumer .hehe .cume selingan kejap . merujuk kepada perkara diatas ,(skema kejap)..' Hormat orang lain ' .simple right ? tapi maknanya sgt2 mendalam .hormat .'ala,,senang je ..orang senyum,kita senyum jela,ape susah,bro ..!'..tapi betul ke itu dah cukup ?

Bagi saya la , attitude(sikap) pun penting jugak kan .jgn sampai mengganggu hidup orang lain .i don't mention anyone here .but ,thats a fact ! sampai bile kite nak orang tunduk hormat kat kite sedangkan kite sendiri x mulakan .
sampai bila kita nak matang ,kalau bukan puncanya ia dari diri sendiri jugak kan?come on everyone ,,there's nothing imposible to change ourself ..

Saya pun insan yang bnyk kelemahan .insan dhaif .tapi hari ni saya sedar ,tak kan ada yang dpt sedarkan kita selagi kita sendiri tak bangun dan 'kejut' diri sendiri untuk berubah . jgn malu untuk berubah kpd kebaikan .tapi malu lah untuk berubah kpd kejahilan .

Ini bukan debat ,bukan forum perdana .but this is a little advice for u and for me ..kadang2 kita perlu menangisi sesuatu ,kerana ia akan jadi satu tarbiyyah buat diri kita ..renung2kan dan selamat beramal! =)


Comments
2 Comments

2 comments:

C'Jai said...

Betul tu..kita kena kejutkan diri .... Tak rugi berakhlak mulia..Hormat pada orang lain adalah sebahagian darinya.... Apa2 pun lakukan kerananya..Harapkan Pandangan ALLAH jangan harap Pandangan Makhluk..moga maju jaya di KMP..:)

Puteri_ika said...

terima kasih puan Zai ..=)